kattdröm.

Jag har befunnit mig opåklädd i soffan den senaste dryga timmen. Hos mig har jag haft en gosig Flora somgjort ett besök hos vattenskålen och sen kommit tillbaka. Nu ligger hon nära, nära och sover. Och drömmer. Hennes tassar och ben hoppar och har sig och nyss flängde svansen omkring. Det ser himla roligt ut när svansen har sitt eget liv. Men det ser lite läskig ut när hela hon skakar som ett asplöv. Så då får man klappa utan att väcka.

Nu tror jag hon vaknade till lite. Sträckte på sig och suckade sådär gulligt som bara hon kan. Jag har nog aldrig hört en katt sucka så mycket som Flora. TIdigare så gosade hon sig mellan min arm och min kropp, på en liten yta och låg där och spann som bäst. Helt plötsligt suckade hon djupt och högt och slutade spinna på stört. Som om "näe, nu orkar jag inte mer så nu sover jag lite". Sööööta kisse.


Floras söta tunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0