sista veckan innan sista året.

Denna vecka är sista veckan på den här terminen. Så på fredag är det exakt ett år kvar tills jag (förhoppningsvis) tar examen. Jag har redan ångest. Ångest inför omtentan i ekonomisk historia, ångest för C-uppsatsen och tokmycket ångest för att jag måste slänga mig ut den riktiga världen om snart mindre än ett år. Tänk om jag inte klarar av det? Hur f-n ska jag kunna ta ansvar för ett gäng ungar? Vad har jag egentligen att komma med? Vad har utbildningen gett mig mer än studieskulder? Varför valde jag det här yrket? Är det här jag vill, egentligen?

Så oerhört många frågetecken. Givetvis finns det en känsla av nyfikenhet och att det är tokigt spännande. Det är ju då allt börjar. Det riktiga livet. No more school. Jag har pluggat oavbrutet sen jag var sju år. Det ska bli lite häftigt att göra något annat, ska jag villigt erkänna. Å andra sidan så är det bara det här jag vet, prestera, prestera, prestera, lära, lära, lära... Nu ska jag byta roll. Jag ska bli den auktoriteten som jag själv har sett upp till sen jag var sju.

Även om jag är rädd så har jag vuxit sjukt mycket sen jag flyttade hit. Anders frågade igår - hade du verkligen ställt dig i kassan på Wear it när du flyttade hit? Nej, det hade jag inte gjort. Jag var nervös inför i princip allt och jag är så otroligt glad att det har gått på rätt väg. Anders har puschat mig tokigt mycket och utan honom kanske jag hade varit kvar som den sköra, lilla, rädda Elin. Jag är evigt tacksam, älskling!

Nähä. Dags att cykla till skolan för GENREP. Hujedamig vad kul vi ska ha idag och imorgon!

Kommentarer
Postat av: mini

Din utbildning hara gett dig massa som du inte märker att du kan förrens du står där alldeles ensam, helt sjukt! Det kommer du fixa galant! Tyvärr kommer inte det där med att prestera försvinna... det är bara andra saker som ska göras ;) hur är det annars?? kram h

2008-01-14 @ 17:09:38
URL: http://hannahgange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0