min lördag.

Jätteledig lördag var det idag. Min älskade karl jobbar tyvärr, men jag har haft att göra ändå. Jag gick upp och kissade strax innan han gick till jobbet och vad känner jag? Det luktar kattpiss... GAH! Våra lilla illbatting till katt - Flora - har gått och blivit brunstig - IGEN! Man kan bli tokig för mindre. Nu verkar dessutom Enok fatta vad hon vill så igår kväll hade vi fullt sjå att se till att de inte idkade sexuellt umgänge. Vi vill inte ha kattungar och framförallt inte med ben på ryggen. Nåja. Vi hade tills i natt alltså klarat oss utan att hon gått och skvätt piss.

Jag gick och lade mig och när jag gick upp vid 9.30 så letade jag reda på var det var. Det var på duschdraperiet hon pinkat. Och det var ju tur i oturen eftersom det är lättare att tvätta i maskin än t.ex. soffan. Vilken tur att jag också skulle tvätta. Så jag åt fruksot sedan så började jag tvätta. Sen så ville jag skura lite där duschdraperiet legat där hon kissat, liksom. Nåja. Så jag började skura lite där sen så kom jag på att jag lika gärna kunde städa hela badrummet. Sen så upptäckte jag att det var rätt smutsigt på golvet. Så min dag har bestått av att dammsuga, jaga katter, varit sur på Flora, städat badrummet, tvättat, tvättat och tvättat lite till samt förbannat tvättstugan som inte torkar tvätten. GAH.

Nu ska jag äta "lunch" bestående av ett par äggmackor. Sedan ska jag gå och köpa godis. TILL ANDERS. Till mig själv ska jag köpa en paprika och kanske blomkål samt U.S. Original-dip och gräddfil. Jag ska dippa grönsaker - mums! Kanske ska festa till det med en Loka hallon eller kanske smultron också :)

Och nu är mitt ägg klart. Hejsvej och hoppas brunsten är över och att de inte haft för sig dumheter inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0