080813.

För exakt 23 år sedan skulle jag födas idag. Men jag valde att ligga kvar en vecka och plaska lite. Dessutom ville mamma fira Tottes 4-årsdag som inträffade två dagar senare. Men den 20e kom jag ut och anledningen var att jag så förbaskat skitnödig. Det första jag gjorde utanför mammas mage var att bajsa på hennes mage. Snacka om att vara nödig.

Men. Nu dröjde det ju en vecka och nästa onsdag är miiiiiin dag. Jag är lika förtjust i min egen födelsedag som när jag var 9 år. De flesta slutar väl vara det i tonåren, bortsett från 18-årsdagen och 20-årsdagen. Men jag tror att jag alltid kommer tycka den 20e augusti är MIN dag, punkt slut. Nåja.

I år infaller festen i min ära på lördag, den 16e eftersom jag ska hem till 08 och bli firad helgen nästa vecka. I vilket fall damp det ner ett litet gulligt kuvert i brevinkastet idag. Det var adresserat till mig, handskrivet och så. Och på baksidan "öppnas 16/8". VEM ÄR DET IFRÅN? Jag är så hiskeligt nyfiken. Jag som är så sjukligt nyfiken i vanliga fall, tänk er hur det blir när min födelsedag är inblandad. Någon släkting? Någon som inte kan komma på lördag? Någon helt annan? Förmodligen någon som intekan komma på lördag, varför just öppnas den 16/8 annars?

Men eftersom jag är en duktig flicka så väntar jag givetvis tills på lördag. Jag vill ha lördag nu. Nyfikenheten kommer bli min död! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0