bylund och the sounds.

Eller "Ljuden". HAHA! SÅ RRRRRRRRRRRRROLIGT (internt).

Igår så startade Kalmar Stadsfest, massa jippon torsdag-lördag. Och allt är gratis. Hur roligt som helst! Klockan 20.00 var jag och min käresta på Larmtorget för att lyssna till Jan Bylund, roligt som tusan! Vi lyssnade på honom för ca 1½ år sedan via högskolan och hädanefter kommer vi nog alltid gå och se honom om vi har möjlighet. Han är tokrolig och känns väldigt äkta. Han har dessutom pluggat i Kalmar så han slänger sig lite med olika stadsdelar och så, det är ju alltid trevligt. Nu tänker jag inte över huvud taget skriva alla roligheter för det är inte roligt alls.

Sen så gick vi bort en sväng till Stortorget till Rix FM-festivalen höll på. Jag är ju ingen Rix-lyssnade utan lyssnar på bästabästa Mix Megapol. Vi såg absolut ingenting och varken min käresta eller jag är väl några större fan till de artisterna som var där. Jag kunde tänka mig höra en låt typ, så vi gick hem.

Efter en stund kom Sara och Johanna (som är Rix-lyssnare) förbi och vi satt och fnittrade en stund åt det mesta. Utan alkohol dessutom. Sedan traskade vi bort mot Slottet där The Sounds skulle spela. Vi väntade lite och lite till och arrangörerna försökte få folk att flytta på sig så vi fick vänta lite till. Sen började de spela och efter typ 30 minuter började vi gå hemmåt. Då hade jag hört de tre låtarna som jag verkligen ville höra - Living in America, Hit me och Sevendays aweek. Så jag var så nöjd så! Dessutom är Maja Ivarsson riktigt härlig på scenen, yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0