frågor angående jogging.

Jag har börjat jogga. Egentligen tycker jag inte om att springa men jag har läst på flertalet ställen att folk tycker det är så skönt, man rensar huvudet och på köpet tränar man. Dessutom kommer man ut - vilket man kanske inte alltid gör en arbetsdag. Så jag har ju köpt mig ett par löpartights och en löparjacka vilket gav mig ännu mer motivation.

Jag har varit ute kanske 6 gånger hittills och jag blev mäkta förvånad när jag upptäckte vilken tid jag sprang på, jag trodde det skulle ta ca. 10 minuter längre. Så glad jag blev och motivationen växte ju bara - jag var inte så kass på det här som jag trodde.

Nyss hemkommen från en runda i regnet, vilket var riktigt skönt. Men jag undrar några saker:

  • Varför blir det slemmigt i halsen när jag springer? Svettas stämbanden eller vad är det?
  • Varför hoppar alltid snäckan till iPhonen ut i mitt vänstra öra?
  • Varför är mina tights lite genomskinliga om röven? Jag kan alltså inte ha vilka trosor som helst på mig...
Det här med snäckan till iPhonen var helt värdelöst idag när det regnade - regnet fungerade som något slags glidmedel så jag fick strunta i musiken, vilket gjorde det hela till en annan upplevelse och jag kan ju bara säga att musik är bra att ha när man joggar.



Och förresten. Tro att jag blev mäkta förvånad när jag ställde mig på vågen i förra veckan. Minus 3000 gram. Huu!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0