vårtecken.

Jag letar som vid den här tiden varje år med stora ögon efter vårtecken. Det tydligaste hittills är ju utan tvekan sopade trottoarer och gågator. Igår såg jag två män sopa en trottoar, idag upptäckte jag att "vår" trottoar är sopad, idag när vi gick en sväng på stan var en del av Kaggensgatan sopad! Jag blir så glad! Mot denna sopade gata dunsade mina fötter iklädda - precis - Converse! Ett annat tydligt vårtecken! Jag har även tagit ner en mellan-två-årstider-jacka som jag använder friskt! Lite kall att cykla i jobbet i dock. Fick den erfarenheten i söndags. Och hängt upp dunjackan! Annars är ju ett trevligt vårtecken att jag låg en halvtimme och slumrade till på altanen idag, dränkt i solsken. Saken var den att jag plötsligt inte fick följa med Anders stan (vad gjorde han!?) och jag kom hem utan nycklar. Men jag är glad att det blev så, jag hade inte lagt mig på altanen annars.

Jag tycker även mig se knoppar på buskar och träd. Men jag tror det är 99% inbillning och 1% sanning. Med andra ord en svag, mycket svag tillstymmelese av knoppar. Knappt märkbara.

Åh, undebara vår!

Inget grus, inget grus, inget grus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0