vår trädgård.

Vi har ju ingen regelrätt trädgård eftersom vår gård är belamrad med grus. Men vi har en massa krukor, zinkbaljor, pallkragar och hinkar. Och några stora lådor som egentligen tillhör hela huset men som vi basar över eftersom det inte växte något där i innan.

Vi har blommor av olika slag, en syrénbuske from i år, potatis, örter, tomtater, ärtor, morötter, rädisor, olika sorters lök, smultron och något jag säkert glömt. Det helt fantastiskt att vi har detta, fastän vi bor mitt i smeten. Det är så himla mysigt att gå där ute och pula och fixa och se det gro. Rädisorna t.ex. växer så fort att vi nästan ser det. Sen måste det nog gallras där i, jag tyckte det lät så fjuttigt att sätta fröna med 2-3 cm mellanrum så jag hade väl inget mellanrum alls kanske...

Det som är lite besvärligt med vad jag nu har börjat kalla trädgården - vad ska vi annars säga!? - är att vi inte har någon vattenslang så vi får hätma vatten i en kanna i duschen vilket tar lite tid och så, så ibland är det skönt att det regnat så man inte behöver fundera på det. Men jag överlever det av allt det fina vi ahr där ute. Och vi har nog minsan potatis till midsommar! LYX!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0