ingen iphone idag.

Bestämde mig för att gå och köpa den där telefonen. Försöka se söt utoch få abbonemanget förlängt från idag, men det gick icke! Nähänä, men jag kan betala dubbelt en månad då, sa jag. Men ICKE. Den där arroganta tolvåringen ljög för mig igår. Jag skulle få betala dubbelt tills i juni då mitt abbonemang går ut helt och hållet. TROR INTE DET VA. Den lilla skiten.

Men den här trevliga karlsloken lovade mig att erbjudandet om 299 i månaden fanns kvar första februari då han även lovade att han kunde förlänga abbonemanget. TACK! Han sa att jag fick slå honom om det inte fanns kvar då. Att jag ska i så fall.

Men han satte nya griller i huvudet på mig, den där trevliga människan.

För 299 får man den "sämsta" iPhone:n. 8 gig och vanliga 3G. För 499 får jag 16 gig och vanliga 3G och för 549 får jag 16 gig och 3GS (snabbade surf). Dessutom får jag ringa för en del av summan om jag tar 499 eller 549. För 299 får jag inte ringa alls. Åh. Bah!

Just nu resonerar jag som så:
Med iPhone inget mobilt bredband som jag hade tänkt skaffa annars. Och om jag då tar 499 blir det 100 kronor mer än vad jag betalar idag och inget mobilt bredband som förmodligen hade kostat mig mer än 100 kr i månaden.

Så nu lutar det åt att ta en värsting i alla fall. Och så finns inte 8 gig:en i vitt.


(Badrumsmattan jag spanat in var slut. Typiskt! Köpte ägg på Konsum. Lite snopet att tro att jag skulle komma hem med en iPhone. Nu har jag bara 12 ägg att leka med.)

Kommentarer
Postat av: titti

MOBILNÖRD!!! :-)

2010-01-08 @ 21:27:05
Postat av: Elin

Appselut! Är du sugen på en ny (min gamla)? ;)

2010-01-09 @ 09:26:54
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/
Postat av: titti

hm det e frågan.. e ju rätt nöjd med den andra.. får fundera lite :-)

2010-01-11 @ 21:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0