det man finner.

Jag satte fast en lampsladd i taket med hjälp av en sådan där liten vit grej och en spik, ni vet. Vet inte vad det heter. Tappade förstås en på golvet när jag stod där på pallen med hammaren i högsta hugg. Katterna var givetvis snabbt framme för att undersöka vad det var som landade på deras territorium - golvet. De fann och de bar iväg.

Sen kommer det roliga. När de hittar något så bär de ofta iväg det en bit. De släpper det sedan för att sedan sätta sig på behörigt avstånd - ca en halvmeter - för att betrakta det de så duktigt funnit och förflyttat. Jag undrar varför.

Dock ger det ett bra tillfälle för matte - mig - att plocka upp något som är en aning riskfyllt (spik ju) att leka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0