det där med träning.

Jag är så himmelens taggad att börja träna. Men med tanke på min ekonomiska situation (endast ett extrajobb vilket resulterar i ojämn inkomst) vill jag inte binda upp mig på en månadskostnad i ett år framöver. Dessutom kanske det visar sig att jag inte är nöjd med gymet i fråga. Just nu lutar det att testa en månad på Friskis och gå på deras gympapass. Men det finns grejer där som jag inte är kompis med, framför allt att man måste boka upp sig på pass innan - tänk om jag blir inringd på jobbet? Dessutom har de inte jättebra tidet, t.ex. har de typ inget pass som intresserar mig på förmiddagar/mornar då jag helst tränar. Ett minus till är att jag inte känner någon som tränar på Friskis (vad jag vet) och det är alltid gött att ha någon att gå med.

Nordic Club har jag en gång i tiden gått på och det är förjävla dyrt, dock var passen bra. Även om det är bra stämning så är det väldigt mycket sminkade, snyggast kläder osv, som går där. Inte min grej.

Nautilus hade jag kort på förra året. Det blev endast gym och inga pass, vet inte varför. Men där måste jag också binda mig ett år, även om det är lika dyrt som på Nordic. Dock tränar mina båda Johannar på Nautlius vilket gör att jag kan bli peppad att gå dit en mörk tisdagkväll... Någon som vet hur passen är på Nautilus? Dessutom kan jag simma - vilket jag verkligen gillar att göra!

Malkars har jag inte ens funderat på och jag är rätt säker på att deras priser ligger på samma nivå som Nordic... Får kolla det.

Men som sagt, Friskis. Det kan jag ju testa en månad och om jag trivs kan jag köpa ett kort för 3 månader eller något... Får fundera vidare. Men jag tror jag ska skippa gym och satsa på att gå på pass, mina power walkar samt EA Sports Active på Nintendo Wii och simma (går ju att köpa 10-kort med simning om det inte blir Nautilus).

TIPS/RÅD NÅGON!?

Kommentarer
Postat av: Bohlin

Ta du och testa Friskis så du vet om det är något att ha om de nu har den möjligheten. Men själv är jag ju en stark förespråkare för Nautilus :) Gillar att det är ganska avslappnat, att man kan simma, och de har faktiskt jättebra pass, åtminstone de jag testat med Bodypump, Ab's och min favorit BodyBalance som jag går på när jag kan. Inte för jag tränat på x antal veckor nu men jag räknar med att komma igång... snart.. typ

2010-01-06 @ 11:52:40
Postat av: Anonym

Friskis är inte dumt alls, och du känner visst människor som tränar där. Minst tre stycken tanter faktiskt :P

2010-01-06 @ 12:07:56
Postat av: A.P.

Daaarling! JAG VILL BÖRJA TRÄNA MED DIG!!! :)

2010-01-07 @ 04:15:56
Postat av: Elin

AP! Wihi! Ska vi köpa ett månadskort på Friskis då? Jag kan tyvärr inte göra det förrän den 25e januari för min ekonomi tillåter inte det nu.

2010-01-07 @ 10:33:03
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0