alltså, klt..?

Var nere på centralen och hämtade ut tågbiljetterna. Passade på att fråga om 10-resorskort.

Jag har tidigare försökt klura ut genom KLT:s hemsida hur mycket ett 10-resorskort kostar. Jag vill ha ett sådant i de fall jag tar bussen till jobbet. En enkel resa kostar 14 kronor för vuxen. När jag tar fram min sträcka via deras hemsida och tar upp hur mycket ett sådant kort kostar står det 170 kronor. Jag tyckte det var helt befängt men tänkte sen att det förmodligen är för hela sträckan, från centralen till Färjestaden, alltså fler zoner där en enkel resa kostar 21 kronor. Det verkade ju rimligt.

Så idag tänkte jag ta reda på hur mycket ett 10-resorskort nu kostar så jag kan köpa ett sådant när a-kassan betalar ut mina pengar. Så jag gick in och frågade. Jo, det kostar 170 kronor. Jag svarade då med att en enkel resa kontant kostar ju bara 14 kronor? Då förklarar KLT-tjejen att det kostar 170 kronor för att man får resa tillbaks/igen på det inom två timmar gratis och inom fyra timmar för halva priset. MEN HALLÅ! Hur många reser t/r inom två timmar? Eller det kanske folk gör. Men om man åker till sitt arbete? SPUNK.

Jag trodde alla bussbolag ville minska kontanthanteringen på bussarna. Men icke KLT!

Kommentarer
Postat av: Jossan

KLT's bästa idé någonsin: köp ett pendelkort á 20 resor istället, men inte direkt av KLT då du måste nyttja dessa inom 30 dagar. Köp samma kort på Pressbyrån har du fram till augusti på dig att utnyttja resorna! =)

2010-01-19 @ 19:44:23
Postat av: Elin

Åh fan! Det är ju det som är ju stört också, att man måste nyttja det inom en viss tid. Men åh, det ska jag göra! Tack, JossiPossi!

2010-01-20 @ 09:04:01
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0