besök på af.

Idag fick jag träffa "min" handläggare för första gången. Eller jag har träffat henne innan som kund på jobbet, men hon visste ju inte att jag var jag. Det gick bra, inte mycket nytt sådär direkt. Jag fortsätter söka jobb och omdet inte hänt något i oktober så kommer jag kanske inkluderas i jobbgarantin för ungdomar - alltså jobba utan lön men med aktivtetsstöd. Praktik. JAG VILL JOBBA PÅ RIKTIGT! Men det kan ju finnas möjligheter att få in en fot och så. Vi pratade lite om a-kassan och det verkar som om det kommer bli myyycket bättre än vad det verkade i somras. Eller så skiter det sig helt vilket beror på en vecka - jag förklarar en annan dag. Imorgon visar det sig. DOCK, ett stort DOCK - när jag får a-kassa har jag kravet att söka jobb i HELA landet, på mig. Mindre hurra för det, milt uttryckt.

Så det gick bra. Skönt. Fast det är för tusan aldrig uppmuntrande att gå tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0