min dröm.

Anders pussade mig hej då strax innan kl 7 imorse. Tack å lov så somnade jag om vilket jag först inte trodde jag skulle göra...

Jag drömde att jag, Anders och Amanda stod i köket och lagade mat. Vi gjorde pannbiffar (vilket vi gjorde på riktigt igår). Amanda och Anders läste i receptet och där stod det att det skulle ligga en skiva ost och en korvbit på pannbiffarna. Jag ville ABSOLUT inte ha det och trodde i min enfald att Anders och Amanda inte skulle lyssna på mig utan lägga ost och korv på mina även fast jag sa att jag inte ville ha det. Så jag sprang hysteriskt in i sovrummet och låste in mig. Där inne var Flora och vi gosade lite. Plötsligt så hörde jag Anders gå ut genom dörren och gå till jobbet (vi gjorde tydligen pannbiffar på morgonen...). Jag sprang efter och satte på mig skor och en jacka och sprang ut. Ute på gården så brann just en halmbock upp - det stod en till som också brann upp. Det stod även några ljus ute på gården vilka jag sprang och blåste ut. Jag tittade in genom grannens fönster och det visade sig ha julfest - i maj. För det var den som det är nu. Jag tittade även in hos oss och det var hur mycket rök som helst och Amanda stod med stekpannan framför TVn...

Jag sprang ner för trappen och mot Anders jobb. Ute var det snö, fastän det var maj och det var en massa människor ute fastän det var typ kl 8 en lördagmorgon. Jag sprang och sprang och utanför kåren blev en kille avsläppt ur en bil och han var så tokigt full att han trillade samtidigt som kompisen körde därifrån och då höll kompisen på att köra över hans huvud. Jag sprang i i den lilla gränden bakom Olgas och där kom en bil körandes och istället föratt svänga körde den rakt in i huset så fronten på bilen blev som ett dragspel. Jag tyckte först det såg ut som det var Johanna som körde, men det var det inte. Dock körde bilen vidare med fronten ihoptryckt. Jag kom upp mot Anders jobb och där mötte jag bl.a. Sara och Johanna - de skulle också till polisen för att höra varför allt var så konstigt. Det var andra grejer som hade brunnit och det hade typ regnat tändvätska...

Väl inne i byggnaden var det massa folk och poliser och de skulle tydligen hålla ett informationsmöte. Vi slog oss ner vid ett bord och då såg jag Anders och skrek hans namn fast det var helt tyst i lokalen. Han var precis påväg ner för en trappa men kom upp igen och typ pekade finger åt mig. Jag tecknade till honom att han skulle komma och han kom. Johanna sa typ "är DU här!?" och då replikerade Anders "ja, jag satt på toa och sket - hörde du inte det!?", jätteförbannad.

Anders och jag gick undan och jag skulle förklara - vad jag skulle förklara visste jag inte riktigt i drömmen och inte nu heller. Men jag ville helt enkelt att Anders skulle sluta vara arg på mig.

Sen vaknade jag. Tack och lov. Jobbig dröm var det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha nej men Herregud vilken dröm! Värsta invecklad, vilket händelseförlopp! :D Ses på jobbet imorgon, ha en skön kväll! kram

2009-05-23 @ 21:43:33
URL: http://johannabohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0