svart.

Vaknade imorse och skulle titta på DVD-displayen för att se hur mycket klockan var. Den var helt svart. Tom. Blank. Jag räknade ut rätt fort för att vara nyvaken, att det var strömavbrott. Blääh, tänkte jag och sov vidare efter att ha tittat på mobilens klocka som visade 06:04. Därefter drömde jag givetvis bara om strömavbrott och jag trodde att det var strömavbrott i hela Kalmar när jag sedan steg upp vid 07:10. Tanken späddes på när ingen tidning levererats och när jag skulle anmäla utebliven tidning hade budet upplyst om att den låg vid porten pga. låsfel - mitt dumma nöt. Han kom ju inte in genom dörren förstås.

Ringde vår husvärd och strax var elen tillbaka. Men nu hoppas jag att de kollar upp detta ordentligt - vi har haft strömavbrott 3-4 gånger sen i november. Inte okej. Om man bor i ett hus på landet så är det väl okej (jag är van sen uppväxten) men jag tycker inte det är acceptabelt när man bor i hyreshus mitt stan och det bara drabbar vår lägenhet som går på någon specialtjofräs. Trött är vad man blir.

Dags att skapa energi med musklerna. Upp på cykeln och till Netto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0