halva mars borta.

Idag slog det mig att halva mars har flutit förbi och att det faktiskt kan börja talas om vår på allvar nu. Det uppmuntrades med att de hade sopat bort gruset på parkeringen vid Giraffen - underbart!

En promenade hand i hand med söt för att inhandla bearneisesås som resulterade i frysta hallon, mango- och passionsfruktmousse, sallad, Lady pink-äpplen, Granny Smith-äpplen, frukostflingor, lösviktssallad, gurka samt en sjukt dyr Chiuqita-smoothie till en hungrig och törstig Elin.

Annars har helgen mest bestått i funderingar kring köp av lägenhet. Det lutar just nu mot inte köp av lägenhet. Men det har svängt innan och vi påverkar varandra i det mode vi har personligen för tillfället. Dock ser vi båda två bara alla minus nu. Och väldigt sent kom vi på att en del av månadskostnaden är en hyra till bostadsrättsföreningen. Om vi köper ett hus för det dubbla som blir ungefär samma månadskostnad så betalar vi ju bara till oss själva. Tåls att fundera på. Imorgon ställer vi mäklaren mot väggen - varför är det här boendet så himla bra?

Månadsavgiften i bostadsrättsföreningar sätter verkligen griller i huvudet på oss. Puckon.

En fundering hos Elin, som upptar resten av tankarna förutom lägenhetsköpet, består i min jobbsituation. Som det ser ut nu blev det inte mer än en termin inom skolans värld innan det blev dags och tvunget att söka sig till andra branscher. Tyvärr. Konstigt nog sörjer jag inte. Men jag kanske kommer göra.

Nu ska jag klippa Anders hår och sedan ta en lååång, varm dusch. Förhoppningsvis tillsammans med min kära, älskade, bästaste, finaste SÖT. Igår var jag så kär att han fick en miniorkidé med ett sött kort. Ojoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0