fredag = pussdag.

Idag är det fredag vilken innebär att Anders kommer hem, som jag längtat! Idag ska jag även jobba och städa. Städningen hade jag egentligen tänkt att sätta igång med så fort jag steg upp men alla i hushållet är inte vakna än. Jag har dock bestämt mig att jag börjar städa kl 9, vill gärna inte fetstressa.

Runt omkring mig springer två kissemissar som har haft ner något på golvet som låg på soffbordet. Svansarna är så tjocka att de ser ut som en parasit på katten. Springer fram och tillbaka, hittar en leksak och leker med den i fem sekunder, in i badrummet och slå till duschslangen och hoppas det droppar lite vatten, springer ut igen, glider på köksmattan, springer vidare och bråkar med sitt syskon. Och ja - så håller dem på. Upp och ner, ut och in, fram och tillbaka osv osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0