1, 2, 3... 72!

Igår stod det sill och potatis på menyn! När jag kommer hem så ser jag efter ett tag kastrullen med potatis som snart ska kokas. Däri ligger det vääääldigt små (ärt-storlek) potatisar, min hjärna kopplar - det är våran egen potatis! Wiiiie!



Sedan intogs denna väldigt goda potatis (vi kom inte fram till om det antingen var grejen att vi odlat den själva som gjorde den så god eller om den var väldigt god) tillsammans med senapssill, ägg, gräddfil, lök samt hemodlad gräslök!






Det var alltså en av fyra hinkar som Anders skördat. Idag tog vi tag i de andra tre:


1. Plantor, jord och hinkar och grejer. 2. En liten del av skörden! 3. En svettig men glad Elin!


Jag tog bort den mesta av jorden och passade även på att räkna de potatis som det var någon storlek på, SJUTTIOTVÅ stycken! 72 i tre hinkar bör ge en skörd på ca 100 på fyra hinkar, underbart! Plus en massa fjutt! Nu ligger potatisarna i fem hundbajspåsar indelade i storleksordning, lättare att koka då..! Det var detta jag ägnade mig åt tillsammans med söt, istället för att shoppa vattenkanna. Jag gör det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0