räkmacka?

Den senaste tiden har jag glidit på en räkmacka.

7e januari
- jag ringer och undersöker om en tjänst blivit tillsatt, får god respons.
8e januari - jag blir kallad på intervju.
9e januari - går på en trevlig intervju och 30 minuter efter att jag lämnat så ringer de och säger att jag får jobbet om jag vill ha det. JA TACK!
13e och 14e januari - respondering och opponering samt inlämning av examensarbetet.
15e januari - jag skriver kunskapsprovet (teoriprovet), blir godkänd. Senare på dagen kör jag upp. Jag blir godkänd. Med andra ord - jag tar körkort!
16e januari - HELA familjen och Anders mamma med man kommer till Kalmar för att fira mig och min examen. Jag håller ett uppskattat tal i kyrkan där jag avslöjar gårdens bragd ;) Jag får alldeles för många och alldeles för fina presenter. Bl.a. en resa till New York med mamma, pappa och Anders.
17e januari - två av mina bästa vänner - Maria och Marina - kommer till Kalmar för första gången båda två för att delta i min och Tittis gemensamma examensfest. Ne tokigt härlig fest med massa människor som jag tycker om. Singstar är fett najs.
19e januari - jag börjar nya jobbet.

Kan en dryg vecka verkligen vara såhär bra? Kan allt bara flyta på utan bekymmer. Tilläggas bör att den 6e januari blev Anders friskförklarad vilket vad en väldans lättnad och stor börda som försvann. Min sötpöt är FRRRISK! Jag kanske är pessimistisk, men när kommer bakslaget? När kommer något tråkigt, dumt och fult? Eller kan allt bara gå bra och flyta på utan att det kommer någon skit?

Men oj vad jag har njutit och fortfarande gör. Jag tror inte mitt leende på läpparna har släppt sen i fredagsmorse. Jag log mycket innan, men nervositet och oroligheten inför körkortet påverkade mig tills jag fick höra orden "Gratulerar till körkortet!" av bilinspektören. Btw måste jag skriva ett inlägg om den dagen.

Men nu bestämmer vi en sak. Det KAN faktiskt bara flyta på och gå bra utan bakslag! YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0