nattliga drömmar.

Jag drömmer en hel del. Jag har delat med mig lite grand här på bloggen. Men jag undrar vad alla drömmar betyder, man kan ju inte drömma så mycket och så konstigt utan anledning... I natt var det om min chef, min gymnasieklass, min grundskoleklass, Anders, Grekland, cyklar, Filip och Fredrik, Taxinge (samhälle där jag kommer ifrån), högsommar, nervositet och en massa annat. Inte konstigt att jag inte känner mig utvilad. Det hinner hända mer på en natt än på en arbetsdag för mig, och då jobbar jag ändå med 6- och 7-åringar. Ibland pallar man liksom inte mer. Jag påverkas så sjukt mycket av drömmarna. Jag känner mig typ helt nedstämd nu pga. drömmen/drömmarna. Fast jag egentligen inte "behöver" vara nedstämd.

Gah.

Man kan bli tokig för mindre. När jag kommer ihåg mina drömmar mer i detalj än vad jag gör idag. Då kan man ju alltid få sig ett gott skratt. Som när jag drömde att jag fått syskon i form av gröna äpplen och faktiskt åt upp ett äpple. Eller när jag drömde om en gigantisk vit kamel med vingar. Eller när Titti var med barn och var just därför tvungen att äta jättemycket filmjölk. Eller när Anders var otrogen och jag var ledsen (det var inte så roligt), men jag smög mig in på lägenhetsvisningar och låste in mig i rum och satt och var ledsen. Var koooommer allt ifrån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0