nu blir det städning.

Blev ju ingen städning igår, så det tar vi idag! Så här kommer listan igen:

- tvätta (påbörjat)
- städa badrummet
- skura duschväggarna
- skura fönstrena

- plocka upp grejer i förrådet
- rensa duschhyllan (och ev. köpa en ny)
- torka ur vitrinskåpet
- torka ur kylen
- frosta av frysen

- rengöra ugnen
- torka ovanpå köksluckorna
- dammsuga
- dammtorka alla andra hyllor
- rengöra köket (diskho, spis, bänkar)
- byta sängkläder
- torka golvet
- laga till skinkan (påbörjat)
- hitta en liten julgransfot eller någon annan lösning till vår lilla gran


13:33

Jag börjar se ett slut! Wie! Måste köpa p-biljett för tredje och sista gången idag, också.

15:42

Jag är klar med städningen! Wiiiie! :) Har dock lagt i ytterligare en tvätt med handdukar men det sköter ju sig själv... Nu ska jag bara ta och duscha sen är det klart. Då ska jag åka ut till IKEA och köpa en golvlampa och eventuellt en duschhylla, den vi har har blivit så rostig och dan. Och ikväll blir det att pynta, koka knäck och göra klart skinkan. Funderar på att köpa mig en Bingolott och se på Uppesittarkvällen också :) En sväng till Systembolaget ska också hinnas med och köpa Xider Winter!

20:33

Julskinkan blev prechs helt klar och står och svalnar på köksbänken. Måste nästan provsmaka sen... Letade lite efter en liiiiten julgransfot till vår 50 cm höga gran men det fanns inte. Löste det med en liten krukla fylld med grus. Toppen! Har julpyntat, lagom mycket och mest ljus och förstås klätt granen. Kokade knäck efter jag griljerat skinkan och den står nu i frysen.

Istället för julgransfot så köpte jag en kjol att ha imorgon, tre par trosor och ett nattlinne samt en julklapp till någon! Som får den för sent... ;) Nu är det dags att julmysa med älsklingen i soffan!

Imorgon - julafton och jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0