nattens dröm.

Blev en intensiv och jobbig dröm i natt.

Det första minns jag dåligt. Det var i alla fall vinter och jag skulle med en buss. Jag kom på att jag skulle med den precis när den skulle gå. Jag sprang och det var slaskigt. Alla hånskrattade åt mig för att jag varit så klantig. Jag berättade att det var min klocka som var knasig pga. att larmmagneten (grejen man tar bort larmen med på kläderna) gör att klockan går saktare (detta är faktiskt sant, det är så). Ingen trodde mig. Anders lyckades stoppa bussen men jag fick först inte kliva på. Väl på var det en märklig buss och jag var tokförkyld och hade en hemsk hosta. Jag var alldeles blöt och hade inget ombyte men skulle resa långt.

Det var det. Sen drömde jag detta, som på något vis hörde samman, jag vet inte hur, med det förra.

Jag var på min förra arbetsplats (skolan) där det var något form av möte eller informationsträff. De barn jag hade när jag jobbade där var där samt mina gamla klasskompisar - överallt ifrån - fast det var lika gamla, alltså i 6-7 års åldern. Jag var också det men samtidigt inte. Jag hade återigen missat tiden och sprang fram och tillbaka mellan ett rum och mötesrummet. Jag var även nu tokförkyld och hostade som bara den. Jag satt på det där mötet och ursäktade mig och gick därifrån. Jag började spy. Jag spydde slem, typ som slime, i rött, grönt och blått. Det rann små trådar ur min mun och ner i vask som jag stod böjd över. Jag hostade till då och då och det kom lite mer. Två gamla klasskompisar kom och frågade hur det var med mig. Den ene sa att jag skulle dricka te, det skulle hjälpa. Han blandade te åt mig, det såg dock precis ut som det blåa kräket jag spydde upp... Plus att han ställde koppen i vasken precis där jag höll på att kräkas. Han blandade teet av ett blått pulvet och vatten, dessutom gjorde han pyttelite och det var flr mycket pulver. Såg äckligt ut. Inte så trevligt att dricka något som ser ut som det man kräks heller... När jag stått där och spytt och hostat en stund så hostar jag till riktigt ordentligt och ut ur min mun flger något som ser ut som innanmätet av en mun - dock utan tänder. Det landar på golvet och sen vaknar jag.

Jag drömde även att jag var på bryggan i 08-skogen tillsammans med mamma och pappa,men jag vet inte riktigt vad som hände.

Jag orkar inte att drömma lika intensivt och jobbigt i natt, för det är precis som om jag inte sovit när jag drömt såhär. Inte roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0