arbetsförmedlingens intressanta val.

Förra veckan så skulle jag på något vis höra av mig till Arbetsförmedlingen för att meddela hur min situation ser ut. Jag ringde deras kundtjänst igår morse. Efter 20 minuters väntan fick jag prata med en sjukt otrevlig människa. Hela hans sätt var fruktansvärt nedvärderande och han utgick till 110% från att jag inte ville jobba. Dessutom frågade han om jag funderat på att studera... "Nej, jag har precis avslutat 4,5 års utbildning och har bara 20 veckor kvar hos CSN". IDIOT. Det står ju för bövelen i min profil att jag är tidigare års-lärare, tror han man blir det via en kvällskurs? Han frågade hur många jobb jag sökt och mitt svar var "jag vet inte, 30, 40 kanske 50...", men det var tydligen inte heller bra. Man ska tydligen föra en dagbok om vika jobb man söker. Jaja, jag har ju sökt en stor mängd jobb, det är väl det som är huvudsaken? Sedan frågade han om jag kommit på någon intervju "nej det har jag inte, de mesta av det jag sökt är till företag som håller på att startas upp och inte haft en direkt ansökan". Svaret var då inte att det var bra att jag tagit egna initiativ utan att jag borde nog be någon på AF att se över mitt CV. Jag meddelade honom att min sambo (som nog gått tre kurser i hur man marknadsför sig själv) samt min pappa (som varit arbetsgivare i 30 år) sett över dem. Det dög inte heller. Han trodde inte jag helle förstod att jag var tvungen att fortsätta söka jobb även om jag fått schema hela augusti (det var det enda han sa när jag meddelade det som jag är så lycklig över...). Under juli och en bit in i augusti är det något som kallas SEMESTER och mycket ligger på is, vilket han meddelade mig efter att jag sagt ungefär detsamma till honom. Grattis. Jag var sjukt irriterad och kände mig kränkt efter samtalet med idioten. Som tur var tänkte jag inte på det så mycket igår.

Han skickade även två jobbförslag till mig via mail som jag öppnade nyss.

Det första var som butiksbiträde, halvtid, på FACE i Växjö. Jag har INGEN erfarenhet av kosmetika, knappt privat heller - hur ofta sminkar jag mig!? Nej tack.

Men det andra var fanimig droppen. Något bemanningsföretag sökte folk att inventera. Var? Nässjö, Vetlanda och Växjö. En dag i varje stad. Arbetstiderna? 6-11. ÄR HAN HELT JÄVLA DUM I HUVUDET!? Hur tänkte han sig att jag ska ta mig till ställena kommunalt till kl 6 på morgonen? Ska jag åka dit dagen innan och bo på hotell och förlora hela inkomsten plus lite till på nattvistelsen? Tror han inte att jag har möjlighet att få jobba på vanliga butiksjobbet de tre halv-dagarna? Fy fan vilken jävla inkompetent idiot.

Man blir så trött.

Kommentarer
Postat av: LOtta

Hahaha, Ja du elin det där vissar verkligen vilka idioter det finnspå arbetsförmedlningen.. Har de någon gång hjälpnågon?? Svaret är NEJ!!! Lycka till utan dom... kram lotta

2009-08-10 @ 12:19:28
Postat av: LOtta

Hahaha, Ja du elin det där vissar verkligen vilka idioter det finnspå arbetsförmedlningen.. Har de någon gång hjälpnågon?? Svaret är NEJ!!! Lycka till utan dom... kram lotta

2009-08-10 @ 12:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0