idag, 090402.

Idag fyller min kära pappa år! GRAAATTIS! Nu slog det mig att även något kusinbarn fyller år, Astrid tror jag. Hm.

Idag har jag röntgat bröstkorgen och lungorna och det sög. Stå halvnaken inför främmande människor är inget som finns med på favoritlista alltså. Att få gå in i ett 1x1 meter stort bås för att byta om till en äcklig och läskig sjukhusskjorta - utan knappar - och sitta där och vänta sög också. Att se en massa gamla människor som sjöng på sista versen var det som sög mest. Det fanns en F och en P i mitt huvud då... Men nu är det gjort och svar får jag via telefon snart.

Idag har jag även varit på möte med Kärnhem. De bygger hus i Ljusstaden och det lät intressant. Första etappen är bostadsrätter, "en lägenhet på marken", kallar dem det. Hus på 74 eller 86 kvm i ett kvarter som ingår i en bostadsrättsförening. Men så småning om ska de bygga villor som man köper helt och hållet och det är dem som är intressanta för vår del. Jepp. Nu finnes broschyrer och ditten och datten på köksbordet här hemma. Dessutom finns en macka och en fikabrödsbit i min mage, därifrån.

Idag har det dessutom varit väldans fint väder.

Och idag har jag fixat lite små överraskningar/presenter/jag-älskar-saknar-och-längtar-efter-dig-prylar/uppskattning/peppning till min älskade fästman. För imorgon tuffar jag tåg till Norrköping och till goset mitt.

Och idag ställde jag klockan på sent för att ha sovmorgon. När jag vaknade strax efter kl 7 fick jag tvinga mig själv att somna igen. Var egentigen pigg. Kl 7:50 låg jag och tittade i taket och finurlade. Kl 7:55 var jag uppe och pigg som mörten. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GAMMAL :(

Hej då.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha..ja den tål att tänkas på :)



Åååhhh...kärnhem, fin fint ju! Här slår ni till på stort. Ha så uuundeeeeerbaaaart i norrköping!

2009-04-03 @ 07:57:26
URL: http://capilano.blogg.se/
Postat av: Karin

japp! Astrid är det! ;) Kram

2009-04-03 @ 16:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0