kycklingdag.

När jag var tonåring så gick en reklam för Guldfågel med en sång. Idag hade Fotbullsfrun skrivit lite om den i ett inlägg. Och då slog det mig att jag gick och funderade på den här låten för några veckor sedan. Efter en dags fundering så kom jag äntligen på texten - varsågod kära ni:

På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest.
Men fredag är ändå den dag som känns bäst.
Kyckling på fredag det enda jag vill ha,
kyckling på fredag det gör mig riktigt glad.
Jag vill ha fredag idag!

Dock så är det ju inte den texten i klippet som Fotbollsfrun har på sin blogg. Men jag tror den reklamen är en senare version och min text tillhör en tidig version.

Eller så kommer jag ihåg fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0