typiskt.

Vi hade inget på menyn idag så jag tänkte att jag slänger ihop något. Och så tänkte att jag skulle göra något lite extra, eftersom det bara är vi och sådär.

Så jag tog fram lövbiff ur frysen i eftermiddags. Nu så har jag grejat morötter, gjort egen klyftpotatis, för första gången gjort sås på egen hand, håller på att koka brysselkål och ska bara steka köttet. Anders skulle slutat 16.45, han är fortfarande inte hemma. Typiskt. Potatisen har jag tvingats ta ut från ugnen. Såsen står och puttrar och lär väl hinna reducera bort, brysselkålen är nog klar närsom och morötterna ligger i en skål och blir säker kalla.

Tyyypiskt. När man gör sig till. Men det smakar förhoppningsvis gott ändå så småningom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0