flytta på eeer!

Jag var och handlade på Maxi idag. Väldigt ovanligt nog så var det inte enda tant, bitch, skraltig pensionär eller en puckad mamma som var i vägen. Det var rätt mycket folk ändå, så risken fanns att det skulle vara folk i vägen. Eller så var det så att det luktade jättemycket jul på Maxi och Elins små horn försvann för en liten stund när lite julkänsla infann sig. Att jag inte irriterade mig helt enkelt.

MEN! När jag cyklade hem med tungtung ryggsäck, en påse i korgen och en på styret så var ta mig fan alla idioter i hela Kalmar ute samtidigt och uppehöll sig precis där jag skulle cykla. GAH! Först var det två gymnasieungdomar (alltså, varför syns så det så sjuuukt tydligt om en tjej går på gymnasiet!?) som tyckte att det var lämpligt att stå precis vid cykelöverfarten och hålla ett allvarligt samtal. Sedan var det en medelålders citron-vagina-gumma (sur-fitt-kärring alltså) som levde kvar innan 1964 (eller när det var) och cyklade på vänster sida så JAG fick bromsa in som en tok och fick lite sladd med bakhjulet. IDIOT. Rondellen vid Teknikum kom det en hord med grabbar som hade brallorna nere vid knäna och förfrös ollonet, som tog upp hela jävla cykelöverfarten. Strax efter det, vid Lamphuset, kom en bil tillhörande nyssnämnda affär inkörande på cykelvägen lite väääl fort och prejade ut mig att cykla på gräset. Lite längre ner på Trädgårdsgatan kom två rastakillar (det såg faktiskt ut som han hade massa bajskorvar på huvudet istället för hår) och gick tvärsöver cykelväg/gångväg när jag kom cyklandes. Och att det skynda på ett par steg fanns då inte i deras värld. Haschmolnet låg tungt. Vid rondellen vid Sveaplan (Svett-Olgas, kåren) så var det en bil som saktade in och jag blev osäker på om jag skulle cykla över men han gasade på och körde sen så jag höll på att tappa hela jävla balansen i Systraströmmen. En tant som var typ 80 år äldre än mig cyklade lättare över än jag, röööv. Väl på Larmgatan så går varenda jävel på cykelvägen. Gärna precis i mitten också och så pass nära de som går framför, men på gångvägen, att det är omöjligt att cykla förbi. Min ringklocka är dum också, för jag lyckas bara plinga var sjätte gång. Och dessutom såg det ut som det var tokhalt där så jag ville inte bromsa hur som helst. Men jag kom hem. Levande men med så stora horn i pannan att jag hade svårt att komma in genom porten.

En upplysning - om det är en platta med en cykel på på en liten väg - det är en CYKELväg. TIPS! Hej och hå! Hurra! Nu vet alla! MOVE YOUR FUCKING BIG ASSHOLE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0