slapp söndag.

Anders gick till jobbet vid 06:45. Jag fick två hejdå-pussar och vände mig om och somnade om. Efter någon timme står någon av katterna, förmodligen den store - Enok, och krafsar febrilt på dörren. Jag öppnar dörren, ställer den på glänt. Vi brukar försöka att hålla sovrummet kattfritt. Anledningen är att vi (Anders) driver upp tomatplantor där inne och våra kära katter äter på ALLT och gärna rycker loss blad från växter för att leka med. Men de fick komma in idag. Tre gånger under morgonen fick jag fya Enok för han var påväg in under rullgardinen och kanske massakera våra blivande tomater. Jag satte på TVn och valde Animal Planet. Mysigt. Jag låg och slumrade med två katter springande över, under och bredvid en. De lyckades stänga dörren en gång, så jag fick öppna den. Sen somnade jag om ordentligt. När jag vaknade var klockan 9.30, ojdå. Men då låg en Flora och sov bakom min rumpa och Enok hade gosat ner sig i Anders täcke. Fy vad mysiga dem är. Eftersom jag behövde sträcka på mig så lyfte jag upp Flora och lade henne längre upp hos mig. Jag sträckte på mig och Flora bara spann och rullade runt och ville kela. Goskatt. Man får ta de få tillfällena i akt, när Flora verkligen vill gosa. Det händer inte så ofta... Jag tittade på programmet på Animal Planet som var en massa tokiga djur. När jag låg där och klappade i Floras dunmjuka päls bestämde jag mig. Jag bestämde mig för att få vara helt ledig idag,utan ångest för att jag inte pluggar. Jag behöver vara ledig. Få hämta energi, inte göra någonting eller/och bara det som faller mig in.

Jag steg upp och åt frukost. Läste Amelia-nummer som jag inte hunnit läsa. Efter frukost satte jag mig till rättai soffan och läste nästa nummer av Amelia som jag inte hunnit med. Tittade lite på Nyhetsmorgon och senare Talang. Reklamen hade under tiden dunsat ner från brevinkastet och där i låg KalmarFF i Fokus så jag kunde fortsätta läsa.

Nu sitter jag här. Klockan är passerat 13 och jag har fortfarande nattlinne och morgonrock på mig. Fy fabeluskan vad skönt! Underbart! Och som Titti skrev "NJUT!", och ja. Det gör jag verkligen. Nu är det bara en sak. Jag saknar min Anders en massa. Som tur är slutar han fyra timmar tidigare än han gjorde igår. Så om ca 2 timmar är han hemma. Gosigt.

Nu kom en Flora upp till sin bror. Tvättning på G. Tänk vad mycket glädje de där hårbollarna kan ge en, och varandra. Föresten har Anders köpt en ny mus till dem. Leksaksmus. En fluffig och rätt stor och rätt lik en riktigt mus. Flora är jätterolig när hon leker med den.

Så är det. En slapp söndag för en Kalmarstudent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0