segstartad.

Igår hade jag tänkt börja skriva på det arbete som kallas "utvecklingsarbete" i denna kurs. Det är vår sista och "stora" examinationsuppgift i kursen och det innebär att vi ska planera och genomföra ett mindre språk-, läs-, och skrivtema. Jag är lite begränsad eftersom jag ska ha en grupp 5-åringar och jag kan inte direkt förutsätta att de kan läsa och skriva även om säkert några kan båda delarna.

Jag har kommit på vad jag vill göra med barnen och sådär. Jag har tänkt mig ett tema på ca. 1-2 veckor. Men nu. När jag ska börja skriva. Då bara säger det stopp. Bläh. Det är inget roligt när det blir så. Tänk om man bara fick skriva fritt utan referenser och strunta i läroplan och kursplan. Fast då är det rätt meningslöst eftersom läroplanen och kursplanen är det som styr läraren.... Men ändå. Slippa referera till teorier och forskning då? Huu.

Dessutom har jag problem med läroplanen. Jag har en bok som Lärarförbundet gett ut som heter Lärarenshandbok som innehåller läroplaner och sådant. Den har varit jättebra och jag har alltid använt den i arbeten. Men min lärare i denna kursen har nämnt att man inte får/kan referera till den, eftersom den är en andrahandskälla och om jag inte missuppfattat så är det inte läroplanerna fullständiga utan komprimerade, typ. Så jag tänkte vara duktig och beställa hem den riktiga, ordentliga läroplanerna men det gåååår juuu iiiiiinte. STÖÖÖÖN! Utbildningsdepartmentets hemsida är bara jobbig och det som verkar vara rätt där verkar mycket lustigt. Suck.

Nåja. Jag använder boken så får hon väl skrika på mig sen.

SEGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0