pastasås.

Idag stod det pastasås på menyn. Jag valde enväldigt att lägga den just idag för att Anders var ledig och han har receptet i skallen. Givetvis blir Anders inringd och åker till utomläns vid 11.00 och beräknas komma hem ca 19. TYYYYPISKT. Men men, jag gör väl något. Så jag stekte lite kyckling och lök, kryddade, hällde på mjölk och ostsås. Pressade i ett par vitlöksklyftor och hällde i riven ost och kladdade ner den skvätt Creme Bonjour Gräslök vi hade i kylen. Sen kokade jag Glenn Strömbergs tagliatelle till. Och nu ska jag säga er. DET BLEV GOTT! Anders sa att jag kunde ringa honom och fråga om jag ville. Det gjorde jag inte. Jag bara MMS:ade en bild på det och skrev "Fy så gott det var!". Så nu vet jag det. Att jag också kan göra pastasåser utan recept. HA! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0