jag var ju ledig.

Jag var ju som skrivet ledig idag. Men jag var så himlans brajt tidigare i veckan. Jag tog nämligen tvättid idag kl 7. Med flit. För jag var ju då TVUNGEN att stiga upp. Och så blev det förstås. Masade mig upp vid 06:45. Pratade lite med gos innan han ilade till jobbet på sin nya cykel. I med två maskiner och sen morgonpromenad som jag förlängde lite, så att tvätten skulle hinna bli klar.

Resten av dagen har bestått av mer tvättning samt städning. Egentligen var det inte min städhelg (fasiken, det är tredje helgen i rad jag städar bara för att jag vill överraska de andra två :)). Men jag började rensa och greja lite, fixa och dona. Sen så tänkte jag att jag kan städa och duscha sen. Och så blev det. Men nu är det i alla fall fint här hemma. Och eftersom det är fredag och därmed lite roligare mat känns det ju mysigare att ha en städat lägenhet att äta den maten i. Det blir lövbiff med vitlöksost och klyftpotatis. Och jag vill ha vin. Undrar om jag får dricka vin själv. Den där som jag bor med jobbar ju imorgon :(

Sen var jag på Konsum och pantade flaskor och burkar, många var det. Handlade lite som tagit slut. Och nu har jag ätit lunch och ska springa några till ärenden på stan. Vilken tur att man bor mitt i smeten. Är nästan så att man kan gå hem bara för att gå på toa eller dricka ett glas vatten :)

Vill inte att det ska regna bara. När jag ska gå ut. Hittar inte min sommarregnkappa heller :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0