dagen idag.

Det blev inte mycket till plugg idag.

Planerna var att jag skulle äta lunch på Zorbas med Titti och annat folk. Kl 12 skulle vi mötas. Jag åt frukost vid 9.30 och började sedan städa, insåg rätt snart att jag inte skulle hinna städa klart innan kl 12 och det hann jag inte heller. Har dammsugit på bokhyllor och sånt dära (orkade inte torka...), dammsugit golvet, torkat golvet. Torkar av kaklet och bänkarna noggrant som tusan i köket, tvättat ALLA sängkläder och förstås rengjort badrummet. Det tog sin lilla tid. Tvättade gjorde jag med. Efter att ha städat och duschat var klockan strax över 14 och det var dags att slänga sig på cykeln till jobbet.

Det första jag gjorde var att tjacka en korv med mos för att äta någon slags lunch. Väl på jobbet var det sista dagen på det "schema" jag haft sen i höstas. Sorgligt... Iofs ska jag jobba redan om två veckor, men ändå. Jag hade en hel del att göra, mycket att vika och sålde mer än vanligt under min timme. Men det berodde nog på att jag jobbade senare än vanligt. Sen fick jag en present av kära chefen! Ett presentkort på 300 kr på Parelle! Så snäll hon är!!!

Sen hem och laga mat och nu ska jag och Titti titta på tanter som springer Margaretaloppet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0