skrivarjävel, student och hyrbil.

Nu har jag börjat på att-göra-listan. Det tog lång tid. Anders köpte ny dator för några månader sen och på den var det Windows Vista och vår skrivare funkar tydligen inte med det, det förklarar det bra priset. Attans. Men jag surfade in på brothers hemsida idag för att kolla upp lite. Och där kunde man ladda hem drivrutiner, tjoho! Jag gjorde det men det funkade i alla fall inte. Sen kom smarta Elin på att skrivaren är ju faktiskt inte installerad över huvud taget på datorn. Så jag letade vidare och fann komplett program inklusive drivrutiner för Vista, om jag fattat rätt. Avinstallera tidigare drivrutiner och installera det nya. Sen var jag tvungen att flänga till jobbet.

Allting har gått bra hittills med skrivaren ju, men jag läste på hemsidan att INGEN patron får vara tom, för då funkar det inte. Och givetvis är den gula slut, vilket innebär att vi inte ens kan skriva ut dokument med endast svart. Skiiiit också. Så nu tänkte jag gå till Clas Ohlson och köpa en sådan. Innan dess tänker jag inte kolla om skrivaren funkar för då kanske den blir tokig igen...

Men jag tänkte vänta lite. För när jag cyklade förbi Kagg så stod stolta föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar och kompisar och väntade på deras älskade som skulle springa ut för att ta STUDENTEN! Och dessa för dagen vithuvade flickor och pojkar kommer att åka i diverse ekipage runt om i stan efter utspringet. Och detta är något fröken Westerberg älskar! Så om jag väntar lite kan jag gå när de börjar komma :) Kan tänka mig att de springer ut mellan 14.30 och 15, sen ska det grattas och sen kommas iväg. Så jag får minsann vänta lite till.

En annan bra sak är att Anders har fått ledigt över midsommar, hurra! Och vi är bjudna hem till mor och far. Och Anders skrev ett SMS att vi skulle kunna åka hyrbil upp och tåg hem. Så - någon som kan tipsa på billig hyrbil som går att hämta ut i Kalmar och lämna i Södertälje eller i värsta fall Stockholm!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0