allsång på skansen.

Premiär. Sommar utan Allsång är som arken utan Noak, som äggmacka utan Kalles, som Teater/Scenkonst utan Anders Bäckström, som Shakespeare utan förklädnader, som Corehouse utan Niks, som Göran Persson utan svettig överläpp. Helt enkelt, ingen sommar utan Allsång. Nu är sommaren här!

Premiär i kväll och jag var rätt förväntansfull. Läste om det i Barran imorse. Där det stod om Arija och hennes gråtattack. Det stod även att hon har varit med, 1991. Hallå, eller? I vilket fall så var hon med i i öppningsprogrammet. Jag vet inte vad det var, men hon verkade påtänd. Helt knäpp var hon. Dessutom sjöng hon inte bra, inte alls faktiskt. Hualigen. Och låten var hemskt dålig, pissdålig för att ta i så mycket som krävs. En annan som har problem med sången är Håkan Hellström. Det är så tråkigt att han inte kan sjunga, för musiken är så himla härlig! Parnevik verkade lite ofokuserad men Idas sommarvisa med barnen var myspys. Christer tog en liten bit av mitt hjärta under melodifestivalen och jag kan inte hjälpa att jag faktiskt diggar I love Europe... Haha. (Nu sitter Titti med hakan i golvet!). Men kvällens stora, stora behållning var absolut MISS LI. Fy fasiken vad hon bra. Så bra att jag dök direkt in på cdon.com och beställde alla album så fort Stockholm i mitt hjärta tonats ner. Jag vill att dem kommer nu!

Anders Lundin gjorde en helt okej, bra premiär. Inget extra men inte dåligt.

Nu är det eftersändningar på svt.se som gäller, vilka nog är slut när som helst. Inget mer från Miss Li, tråkigt. Håkan har fått all tid nästan.

Nu är det bara en vecka minus en och en halv timme kvar till nästa program!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad Håkan é bäst...I love him...men Miss Li var helt underbar å fantastisk hon oxå, vilken tjej..

2008-06-25 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0