kontorist-Enok?!

Av någon märklig anledning är Enok typ kär eller väldigt förbannad på vår skrivare. Så fort vi använder den (skriver ut/kopierar) så springer han upp på skrivbordet och sitter och glor på den där den står på en hylla ovanför skrivbordet. Igår skrev jag ut varpå Enok ställer sig på bakbenen upp mot hyllan och stoppar in framtassarna där papprena ligger samt kommer ut, i skrivaren. Jag tog ner honom med rädsla för att han skulle bli klämd eller något.

Senare så stod jag i köket och lagade mat. Plötsligt pep det till om skrivaren och jag kikar ut mot skrivbordet. Då STÅR Enok på skrivaren. Tokkatt! Jag lyfte nere honom med rädsla för att hyllan inte skulle palla ytterligare sex kilo (fetkatt).

Ytterligare lite senate var jag ute och fixade med grillen och när jag kommer in hör jag hur skrivaren skriver ut. Amanda sitter på sitt rum så det är inte hon. Jag svänger runt hörnet och ser Enok precis hoppa ner från hyllan. Enok kopierar! Det han kopierar är en kryssgrej vi har som vi fyller i när vi gett katterna mat, hungrig?

Så Enok bör ha varit kontorist i sitt förra liv. Det kanske även förklarar att han pratar så himlans mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0