hej då cesar.

Så fort Johanna SMSade om nyheten igår och jag läste det högt för Anders så kom det väldigt långa haranger med väldigt många och väldigt fula ord från oss båda. "Hej då guldet" var väl det vi alla tänkte det första vi gjorde.

Jag kan inte annat än tänka tillbaka på för nästan exakt ett år sedan. Ari spelade sin sista match i KFF den 2a juli 2007 och strax efter det kom två svidande 0-5-förluster... (utan dem - hade det blivit SM-guld då!?) Om det finns någon koppling mellan att Ari var borta och resultaten strax efter kan man ju bara spekulera i. Men jag tror att det påverkade, på något sätt.

Om man ska lita på de med kunskap om sådant här så säger ingen av dem att guldet är sålt för ca två miljoner euro. Varken Rydström, Samuelsson eller Ström (i Barometern) menar att det är så. Även fast Samuelsson säger "Jag tror vi kan vinna SM-guld utan Cesar,", inte jätteövertygande. Vem fan har INTE en chans om man spelar i allsvenskan? Jag har inte koll på hur många poäng man kan vinna max i resterande allsvenskan osv. Men om man ska tro Samuelsson så kan lika gäran Norrköping vinna allsvenskan. ALLA har en chans. ALLA kan. Ju.

Nåväl. Det återstår att se. Dauda gjorde uppenbarligen en bra match i Luxemburg, men att gå in och göra det Cesar gör,  förlåt, har gjort. Jag vet inte det...

Vi får se. Jag är dock sjukt jävla besviken. På att det inte finns några biljetter kvar till avskedsmatchen på måndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0