godmorgon studenttisdag!

Idag kom äntligen de efterlängtade pengarna från CSN. Idag kunde jag betala de hemska, hemska räkningarna. Vanligtvis har jag väldigt, enligt mig, få räkningar. Det är mobilräkning, Barometern, Tele2 (TV, internet och telefon) och hyra. That's it och jag har fått för mig att det är rätt få. Någon gång sådär så är det kattförsäkringarna och Hyresgästföreningen och lite så. Ovanstående räkningar förutom Barran sköter Anders så sätter jag in pengar till honom, fiffigt värre! ;)

Nu var det betydligt fler. AdLibris, Göteborgs universitet (kursböcker), Lärarförbundet, Lärarnas Riskförbund, kåravgiften, Kalmar Tennisklubb + de vanliga. USCH. I januari får man ju lite mer pengar av CSN, men jag har aldrig någonsin köpt såhär mycket kurslitteratur. Räkningarna är på 1226:- + 922:- + 121 för kurslitteraturen, men sen ska jag få ca 600:- av Titti eftersom jag beställt till henne också. Men ändå. HERREJISSES. Tokigt. Får se hur mycket pengar det egentligen blir över. Jag som hade föreställt mig att jag skulle kunna köpa lite extra denna månad. Som en datorväska, en ny eyeliner (den jag har har gått sönder, sen slog det mig att det är den enda eyeliner jag har ägt med andra ord är den sådär 6-7 år...) Sen vill jag ju - som vanligt - köpa kläder. Men nu ska jag hålla mig lite. Dels om jag kan ändra storlek på byxor samt attjag vill ha kläder ur vårkollektionerna!

Nåja. Såhär är ekonomin denna månad. Om det nu är så intressant.

Nu ska jag äta frukost och lyssna på Vinn Adams pengar. Sen blir det plugg hela dagen plus lite jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0