2008.

Hej hopp tvåtusenåtta!

Det första jag tänker på nu när det är nytt år, som är 2008. Att alla som föds det här året kommer bli 08:or ofrivilligt och de kommer aldrig att kunna ändra på det! Hualigen... Alltså. När jag hör "08" så tänker jag genast på stockholmare... Ojoj. Sen får man ju avgöra själv om "08" är ett skällsord eller inte... :)

Sen så var det det här med nyårslöften. Vet ni? Jag x antal stycken. Men det slog mig just nu, för de pratar om nyårslöften om Nyhetsmorgon... Ofta så ska man sluta med så mycket, med andra ord blir allt till en negation och hur jobbigt känns det inte att man ska sluta med en massa saker som man förmodligen egentligen tycker om?

Det är bättre att man ändrar om att man ska börja göra saker.

Exempel:

Sluta äta onyttigt vs. börja leva hälsosammare

Känns det inte lite olika fast det egentligen har samma innebörd?

Nåja. Min egna nyårslöften har jag inte bestämt mig än för om ni ska få ta del av eller inte... Ska fila på dem lite så får vi se sen :)

Förresten.1a januari idag. Nyårsdagen. Många är bakis och jättetrötta. Men hemma hos oss så är jag ensam för min älskade sambo jobbar. Vi delade på en flaska vin till maten sen skålade vi i Pommac på tolvslaget och vid 00.30 låg vi i sängen. Med andra ord så är jag varken bakis eller speciellt trött. Innebär det då att jag inte får bara slö och lat och inte bry mig? Visserligen hade vi en sådan dag i söndags... Men jag har inte lust med så mycket annat... :) Frusen är jag och eventuellt på väg att bli förkyld. Och så är det så att TV4 fortsätter att visa Astrid Lindgren-filmer efter Nyhetsmorgon och idag är det Ronja Rövardotter :) Så jag sitter nog kvar här i soffan och ser på det och kanske smurfar lite.

Sen så orkar jag inte nog inte sammanfatta 2007 något vidare utan tänkte göra det i bilder istället. Men det får bli senare.

Nu ska jag ännu djupare ner i soffan och kanske lägga litet huvud på gosig kudde :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0