matematik och jobb.

Idag träffades jag, Titti och Malin och pluggade mattepå biblioteket. Från 8.30 till 11 satt vi, vi gjorde hela det första häftet som består av primfaktorer, primfaktoruppdelning, kommutativa lagen, associativa lagen, minsta gemensamma nämnare (det här förstod vi dock inte), räkna med olika baser, utveckla från en bas till en annan osv. KUL VA!? Men det gick faktiskt bra och det är riktigt bra att sitta några stycken. Vi alla räknade ett tal vi fick olika svar allihopa, haha. Sen så räknade vi tillsammans och så fick vi samma svar, vilket var ett svar som inte någon av oss fått innan :)

Jag skulle jobba kl 13 så jag cyklade till Giraffen och tjötade lite på jobbet, sen handlade jag och sen tillbaks till jobbet. Först åt jag lunch sen så jobbade jag i ett par timmar. Och så kanske jag råkade köpa tre tokigt fina tröjor också... Busigt!

Ikväll är en sådan där TV-kväll. Först Jeopardy, sen Gossip girl och pådet I huvudet på Gynning, dock går Klass 9! samtidigt, men det kan man se på SVT.se. Sen är det Planet Food på 7:an. Det är en tjej, som jag antar är kock, som åker omkring i olika länder och testar mat. Jättekul är det! Jag gillar både mat- och reseprogram så det är ju toppen :) Hon var i Sverige en gång, jag visste inte så mycket som hon tog reda på. Och så åt hon surströmming och sa att det var det äckligaste hon någonsin ätit... Jag har aldrig testat och kommer nog aldrig göra så.

Nähä. Nu ska jag läsa vad som hänt i Svea rike och o kringelstan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0