lillördag.

Idag är det onsdag. Alltså är det lillördag. Och jag dricket vin. Busigt som tusan. Men jag lagade sådan god mat att det hade varit skam att dricka mjölk/vatten till. Jag gjorde potatisgratäng med fläskfilé och pepparsås. Och så sallad. Hade tänkt överraska Anders, men han kom hem mycket tidigare än han sagt så det blev inte riktigt så, men egentligen skulle vi ätit rester från igår, så det blev ju lite trevligare iaf :)

Och igår åkte mamma och pappa. Saknar dem redan jättemycket. Vi har haft jättemysigt och det har varit jättemysigt att ha de boende här hemma hos oss. I lördags när de kom så handlade vi lite mat (pappa frågade gång på gång vad jag behövde och lade ner en massa gott i kassarna som nu ligger i vår kyl :)) sen åkte vi hem. Pappa vilade lite och sedan så traskade vi bort till Lilla Puben där Anders slöt upp efter ett tag. Efter det så gick vi till Källaren Kronan och åt. Jag åt räk-och krabbrör på toast till förrätt, huvudrätten bestod av skaldjusfyllde rödtungfilé med vitvinssås och duschesspotatis och efterrätten var vamiljpanacotta med jordgubbssås. Till detta dracks det ett mycket gott vitt vin. Efteråt så traskade vi tillbaka till Lilla Puben och satt där tills de stängde. Och OJ vad jag skrattade, pappa berättade om äventyr på Finlandsfärja då han och hans kompisar hade med sig en skyltdocka som de döpt till Bella, eftersom de är könslösa så satte de björnskinn mellan benen så man såg att det var en tjej. Sen "vann" pappa en bildörr eftersom han kom sist i en femkamp de hade. Jisses, jag skrattade så att jag hade ont i magen :)

På söndagen var vi på Kosta outlet. Fick ett par jättefina Lacosteskor av pappa och så fyndade mamma och jag örhängen för 5 kr/styck på Glitter. Sen gick vi omkring där och så. Sen handlade vi lite mat och sen åkte vi hem. Till middag lagade vi kött med pommes och bearneisesås och sallad. Två flaskor vin + boxvin :) Och så fördrink då! I måndags så var vi först på Lundgrens järn och skulle fixa saker till hyllor här hemma. Slutade med ett helt annat system, men det blev tokigt bra! IKEA fick besök av oss sen, där Anders och jag skulle köpa insatser till vår Expedithylla, men de vi skulle ha var slut, men vi kom därifrån med en massa annat ändå :) Sen gick vi en sväng på stan, mamma tycker om att gå på stan i Kalmar :) Jag köpte födelsedagspresent till någon ;) Sen hem ch pappa och Anders fixade hyllorna. Jag och mamma lagade mat och det blev tacogratäng och sallad som vad jättegod! Sen myspys hela kvällen. Sen var det tisdag och jag sprang till skolan och när jag var där så åkte mina kära päron hem! SAAAAAAAAKNAR!

Det var lite vad jag har gjort :) Idag så blev vi klara med grupparbetet lång innan jag trodde. Så jag var hemma innan 14 och då hade jag redan jobbat! Det är nog rekord :) Så pluggat, lagat mat och myst med min Anders! OCH PRATAT MED MARINA! Underbart. Snacka om att få positiv energi!

Nähä. Nu ska jag dricka upp mitt vin och titta på Jeopardy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0