den här dagen, 14/2.

Här sitter jag på en buss,
men tänker bara på puss.
Tanten framför mig luktar faktiskt dill,
och jag vill bara pillerill.
Allt är idag så himla rött,
så himla pluttigt sött.
Nyss en banan jag åt,
men jag tänkte på något annat - förlåt!
Alla hjärtans dag,
alldeles för kommersiell tycker jag!
Älska istället var eviga dag,
på det borde det vara lag!
Ja, en liten alla hjärtans dag-dikt,
av absolut ingen vikt.
Det är bara ord ord ord,
det hoppas jag ni förstod.
Snart ska jag av bussen gå,
och bara bra må.
Fast jag saknar han med stort H,
men det får gå ändå.
Hej då på er,
nu hoppas ni nog på att inga dikter fler jag skriver!

Av: Elin Westerberg, 080214

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0