äntligen måndag.

Idag har den efterlängtade måndagen kommit. Hur ofta längtar man till måndagar? :)

Nu sitter vi på tåget från Linköping som vi anländer till Södertälje med om en dryg timme. Givetvis åker vi första klass, både Kalmar-Linköping och Linköping-Södertälje. På förra tåget bjöd de på kaffe eller så, men jag sov så jag blev utan. Här bjöd de på dryck från kaffeautomat samt gratis internetuppkoppling, man tackar :) Men segt var det... Nåja. Gratis är gott!

Jag funderade på det där jag skrev om att jag hatade var femte kund och blev kär i var tredje, igår. Det stämmer inte. Jag kan faktiskt inte komma på en enda kund som jag blivit riktigt förbannad på... Så - jag blir i kär i var tredje. Punkt :) Men det är klart att vi har världens bästa kunder ;)

Nu blir det nog lite torrt på bloggfronten den här veckan. Vi spenderar hela jul i 08-land och tuffar hemåt på fredag. På fredag ska det börja fixas för lördag. Då Anders Panders fyller jämt. Så på lördag blir det också att dona. Och jag har en känsla av att jag inte kommer vara vidare pigg på söndag ;)

Men det ska bli så skönt att få vara i mitt paradis tillsammans med söt, mamma och pappa med lite inslag av storebror och svägerska. Hälsa på farmor och farfar ska jag med göra, lägga ros och säga god jul. Hua.

Första julen utan farmor. Hon var inte hemma förra julen heller, får då låg hon på sjukhus. Men jag var i Kalmar då, så det var inget som märktes sådär, för mig. Men nu kommer det kännas. För efter frukost på julafton så väntar man på att farmor ska komma... Det kommer inte komma någon farmor på onsdag. Hon kommer givetvis finnas med oss hela tiden. Men inte som en fysisk person...

Slutbabblat. Nu ska jag läsa pappersBarran och Anders ska få ha datorn eftersom det är det enda nöje han har med sig på tåget. Min dator ;)

Hejdååå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0