realisation.

När jag kom till jobbet idag såg det ut som ett bombnedslag bland reakläderna. När jag stod där och vek, vek och vek så funderade jag lite.

Varför beter sig människor som al-Qaida gjorde mot WTC, mot våra reakläder? Varför strunta i att hänga tillbaks den där skjortan på galgen och istället lägga den i en hög på en massa andra kläder? Vissa människor skiter alltid i vilket och gör inte ett minsta tappert försök att lägga plagget någorlunda snyggt. Men när det är rea, folk är som helt tokiga. Reakläderna är ju varken fulare eller sämre kvalité bara för det är rea, dagen innan rean så lägger ju folk plaggen bättre än på rean. Det känns som om man skiter att försöka lite grand, hur är man då som människa? Som den där skjortan som provades och sedan bara lades i en hög med galgen ovanpå, människan tog ju skjortan från ett ställ där den hängde, tog bort galgen och sedan provade och sen bara struntade i allt. Varför bryr sig inte människor?

Jag kan inte förstååååå.


Förresten var ordet "realisation" det första ord min farmor läste. Upp-och-ner till och med. När hon var fyra år. Tuffa farmor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0