litet äventyr i kalmar.

Igår tyckte jag att vi skulle hitta på något idag eftersom jag var ledig idag och inte behövde inte passa någon tid. Resultatet blev en cykeltur ut till området "Bilen" för att besöka Elgiganten, IKEA och City Gross. Vi besökte i just den ordningen och äntligen fick jag se min blivande mobil live på Elgiganten :) Frågade lite om hur mycket den skulle kosta och så och jag blev inte riktigt nöjd och jag undrade mest. Jag påpekade flera gånger att jag bara ville veta och inte skulle köpa den. När de hade tagit fram ett förslag och jag sa "tack för hjälpen, men jag väntar nog lite" så verkade båda killarna bli skitsura. Herreminjö. De har fortfarande inte fått in den på Telenor, var där och frågade imorse.

Sen besökt vi IKEA där vi åt lunch. Anders och jag åt 1½ korv var, kääärlek ;) Det vi skulle köpta - dra-på-lakan och galgar fanns ingetdera. Bajs. Men i min ryggsäck låg det ändå en termos, glödlampor och en klädvårdsrulle dessutom chips, knäckebröd och Delicatobollar. Jag tycker det var rätt bra gjort, det brukar inte bli så billigt på IKEA.

City gross blev det nästan 500:- men mat är ju dyrt. Vi köpte engångstallrikar, -gafflar och -muggar till födelsedagspartajet, kalvfärs, pappaleverpastej (skivbar) och annat smått och gott.

Det tog oss ca 3½ timmar, men vi gjorde något i alla fall. Och om drygt 2 timmar börjar Elfsborg-KFF i Svenska cupen! HEJA!


... och så snodde jag en tepåse på IKEA. Busigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0