reading achievement.

... så heter texten jag håller på att läsa nu. Jag är så jävla kass på engelska så mitt självförtroende trycks rakt ner i botten. Och i skolan pratar vi om hur viktigt självförtroendet är och att man som lärare måste göra så att eleverna skapar ett bra självförtroende. Kan de leva som de lär eller? Tydligen inte. Visserligen får man vara beredd på att få läsa engelska texter på högskolan, men om jag inte missminner mig så krävdes bara Engelska A till lärarprogrammet och att läsa en vetenskaplig text med sjukt mycket termer känns som om det borde behövas mer än Engelska A.

Nu har jag i alla fall kommit in i det och hittat ett helt okej sätt att läsa och sammanfatta. Hoppas jag fattar det jag skrivit sen bara. Har läst hälften nu och måste (tyvärr) avsluta för att äta lunch och sedan cykla till jobbet. På väg till jobbet ska jag köpa biljetter till fredag! Overallen på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0