academic work.

Ikväll har jag ÄNTLIGEN skrivit mitt förbaskade CV. Jag har kanske inte gjort så mycket men anställningar, praktiker, utbildningar och övriga meriter blev drygt en sida så det var inte så illa som jag trodde. När jag började lista "alla" mina anställningar så var det ju en hel del. De flesta i Kalmar så visst har jag hunnit med en del under mina snart fyra år här... Innan jag flyttade hade jag jobbat på färghandeln... och färghandeln. Och färghandeln. Jag vet inte om det är positivt eller negativt att ha ett familjeföretag. Jag får ju en massa erfarenheter och det är sjukt bra att ha en pappa som har varit arbetsgivare. Å andra sidan blir det inte många andra jobb eftersom man alltid vill ställa upp och hjälpa till. Och ha pappa som referens? Nääääej, tror inte det.

Mina sommarkurser och alla praktiker genom lärarutbildningen fyllde ju ut en del :)

Jag registrerade mig färdigtpå Academic work, som jag "anmälde" mig till på KARMA. Då fick jag lov att skriva ett personlig brev också. Och det kan ju inte vara riktat mot någon/något så det är ju bra att ha som grund sen. Jag läste det var för Anders och han tyckte det lät fiiiint :) Skönt! Sedan sökte jag två jobb genom Academic Work i Kalmar. HOPPAS! Imorgon ska jag söka ett jobb som de annonserat i Barometern och ett som jag hittat på ams.se, sen ska jag fråga runt lite i butiker i stan tänkte jag. Sen leta lite i 08-land och ha som back-up. Men nu när jag tänker på det så har jag varit klantig som fan. Lagerjobbet på Alcro var sista ansökningsdag IGÅR. Bajskorv. Nåja. Jag har en plan i värsta fall, men den beror på fler än mig. På ett sätt lockar det, på ett sätt inte.

Nu har i alla fall en VÄLDIGT stor sten lyfts från mina axlar. Nu är ett CV skrivet samt ett grundläggande personligt brev, två jobb sökta och det blir en enkel väg tack vare arbetet jag lagt ner idag, att söka de andra. Dock är detta på bekostnad av skolarbete. MEN JAG SKIIIIIIIITER I DET! I alla fall idag. Bördan som försvann väger upp det dåliga samvetet att inte ha läst hela boken tuuuuuusen gånger!

Hihi! På löööördag, Titti! MYS!

Kommentarer
Postat av: titti

jaaaaaaa!!!! myyyyys :-)

2008-04-17 @ 15:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0