alldeles för sällan.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag skriver alldeles för sällan. Det KAN bero på att jag går tokigt mycket i skolan och har haft en hel del att göra. Det kommer inte bli mindre att göra framöver heller för nu så ska jag jävlarimig ta körkort.

Mina päron kom i fredags och åker hem imorgon förmiddag. Vi har:

Ätit en jättegod middag hemma hos oss i fredags:
Förrätt: En liten toastskagen och en liten kantarelltoast. Vitt vin.
Varmrätt: Parmesanjärpar med fullkornsris och choronsås (tomatiserad bearnaisesås) samt baconlindad haricorts vertes. Rött vin.
Efter det kaffe (dock inte för mig...).

I lördags så var vi på IKEA där vi skulle köpa en slickepott och en lykta. Vi kom därifrån med det + krukor och kaktusor (smått), en säng till Enok, klösgrejer till Enok, underlägg till Enok, presentpapper och något som jag glömt. Efter det så åkte vi till Calmare Outlet. Jag hittade en tokigt snygg vinterjacka - men behöver jag någon? NEJ. Bara lite kanske. Den kostade 500 kr och jag ahde 256 kr på kontot så det blev svårt. Mamma köpe en tröja och ett linne och pappa köpte sandaler till Anders min. Efter det så åkte vi till Rydbergs bil. Jag har nu provsuttit en sådan bil jag förmodligen får när jag tagit det lilla rosa. Att jag ska få en bil är klart, men det är tydligen inte klart att det blir en Skoda Fabia. Men reklamen stämmer - den är större än den verkar. Kändes som man satt rätt högt och den var sååååå fin! Anders och jag måste bara enas om färg. Den orangea var inte riktigt sådan orange som jag tänkt mig så nu är jag nog inne på en klarblå, den kan man få med vitt tak också. Coolt :) Därav min bestämdhet att plötsligt på något vänster ta tag i körkortstagandet. Sen fikade på Kullzenska (snacka panik, hur mycket folk som helst och två blåsta brudar i kassan). Sedan tog vi bilen hem till oss. Sedan träffades vi på Lilla Puben kl 18 och fördrinkade lite (ölsorten Estrella var god, träna träna!) och sedan gick vi till Källaren Kronan. Heeeeeeeeeeerregud. Håll nu i hatten.

Förrätt: Kräftsoppa med oststång. Tokigt gott, inte så starkt som hummersoppa blir, jag diggade verkligen.
Varmrätt: Pocherad hälleflundra med duchesspotatis, dillolja och vitvinssås. Vitt vin, samma som till förrätten.
Efterrätt: Chokladmousse med passionsfruktsås och en tre centiliters Amarula.

Helt fantastiskt gott. Jag får ståpäls bara jag tänker på det. Dessutom satt ett sällskap på ca 20 personer i samma rum vilken visade sig vara en kör. Och de satt där och sjöng helt underbart också då och då. Finfin underhållning!

Idag har vi varit på Öland för att besöka Paradisverkstaden där mamma och pappa köpte lite presenter. Sedan så vandrade vi omkring i gamla stan och tittade lite på hus och lite på kyrkogården. Sen fikade vi igen på Kullzenska, idag var det lugnare... Sedan lånade vi bilen och åkte och storhandlade. Köpte även kattsand så nu är det bara kattlåda kvar. Meningen var att vi skulle köpa den idag, men den hade inte kommit än :(

Förresten. Jag hade inte bokat bord på Källaren Kronan och jag tänkte att det skulle bli struligt att göra det på lördagen. Så jag chansade och ringde dit vid 00:50 i fredagskväll. Det gick fram rätt många signaler och när jag var på väg att lägga på så svarade de. Sedan hörde jag någon i bakgrunden som sa "Är det någon som ringer och bokar bord NUU!??!?!" Haha.

Ja. Så är det.

KÖRKORT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0