JAGAD.

Jag vaknade strax innan 8 imorse, klädde mig i promenadkläder, gick på toa och gick sedan ut och gick. När jag hade gått i några minuter och var på träbron vid fängelset så visar det sig att den jagade är i Kalmar!

Okej, okej. Jag lyssnar dagarna igenom på Mix Megapol (105,4 i Kalmar). Där har de för tillfället en tävling som heter Jagad. En person befinner sig i någonstans i Sverige och är värd en viss summa pengar. Kl 8, 12 och 16 kan man jaga honom. 1½ timma åt gången. För att få reda på om det är han så måste man ställa exakt rätt fråga som är "Är du jagad av Mix Megapol?". Idag befann han sig alltså i Kalmar och ledtrådarna var "fritt fall två meter" samt "Jag står helst men inte stilla".

Så fort jag hörde det här så vände jag om och hämtade cykeln. Under tiden konstaterade de att han förmodligen var på Giraffen (en giraffunge faller ner på marken när den föds, typ två meter). Jag cyklade dit som en liten illbatting och frågade alla jag såg. Det var ganska många byggarbetare där och det sägs att han kan vara en sådan med. Jag var ÖVERALLT. Jag var på Coop, jag var på fiket vid Coop, jag var runtom hela Giraffen, jag kände på alla dörrar, jag var på Maxi, jag var på McDonalds jag var vid någon dansstudio, jag var vid Dansinstitutet jag var på alla parkeringar osv osv. Jag sprang på en klasskompis, ingen visste mer än den andra så vi jagade vidare. Det kom fler och fler som jagade och det var någon kille som jag tror jag frågade typ fyra gånger om han var jagad (ska jag komma ihåg vilka jag har frågat!?). Tiden blev allt mer knapp. Jag sprang på min klasskompis igen och slog följe. Vi sprang förbi en kille som pratade i radion precis då, det var lite skojigt. Jag har tittat i alla containrar, jag har tittat i alla sandlådor. Jag har tittat under och över och bredvid och bakom och framför och ja, överallt.

Det var 12 minuter kvar. 10. 5. 10 sekunder. Näej, ingen jävel hittade honom. F A A A N på ren svenska.

Det visade sig att han fikat på fiket vid Coop det första han gjort (det var det första stället jag gick till! Men den enda karln som satt där var inte jagad!!!). Han hade sedan besökt Siba (det var en som ringde in och förmodligen såg honom, men han sprang inte så den jagade sprang ifrån honom. KLANT!) och sedan hade han legat och tryckt under en släpvagn. Ååååh. Så förbannat jäkla nära med ändå så långt borta.

Men spännande var det. Svettig blev jag. Och hungrig. Jag hade ju inte ätit något. Då kan ni förstå hur det är nu. NU ÄR JAG HUNGRIG! Dumma jagade.

När jag ändå var på Giraffen som jag egentligen skulle till senare idag för att uträtta ett par ärenden så gjorde jag det på en gång. Så jag handlade på Maxi och besökte sedan jobbet (åh, vad jag älskar att skriva/säga så). Jag lärde mig kassan lite, hur lätt som helst. Jag passade även på att köpa ett par toksöta strumpor! Och jag fick rabatt, hihi! :)

Så nu, efter att ha jagat i 1½ timme och sedan fluffat annat på Giraffen i 1½ timme och sedan gått hem (min gamla blå cykel var ju helkonstig!). Så ska jag nu ta en lååååång dusch och sedan äta. Frågan är om jag ska äta frukost, brunch eller lunch. Jag tror att det blir lunch - köttfärssås med pasta. Men man vet ju aldrig, jag är ju väldigt förtjust i mackor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0