liten elin på äventyr.

Okej. Inga äventyr kanske, men en sväng på stan.

Jag gick först och hämtade min kära lilla blå som varit hos doktorn. De ringde vid 11 och sa att den var fix och färdig. Elin blev mycket glad. Den cykeln jag har cyklat på så länge är hemsk. Sadeln sitter för högt (visst, jag kan sänka den... men jag har tänkt att lilla blå ska bli klar när som helst) och så är den bara kontig. Dessutom har den ingen cykelkorg. Så nu har jag min lilla blå som jag kan susa fram på. Wiiiie!

Var hemma och lämnade cykeln och begav mig sedan ut på stan i jakt på ett par orangea leggings. Det kanske låter mysko med orangea leggings, men jag har kommit på att jag har tre klänningar som det skulle vara snyggt till, så det så. Jag gick först till H&M, letade en stund. Hittade inga leggings alls. Sen hittade jag dem. Och vad hänger inte där? Jo, ett par orangea och ett par gula leggings. Sista paren och I MIN STORLEK. Så perfekt. Hittade sedan en väska på rea för 30 kronor (Anders kommer slå mig) och ett vitt linne som jag hade planerat att köpa.

Gick sedan vidare till Glitter för att hitta något fint, det gjorde jag. Men jag valde att spara slantarna. När jag var på GLitter ringer dessutom min arbetsgivae från Maxkompetens (där jag jobbar på terminerna) och frågar om jag kan jobba imorgon. OCH JAAA! Det kan jag ju! Så himla bra. Ska jobba på ett nytt ställa bredvid mitt vanliga. 8.00-16.00, najs najs. Lönen från juni kommer i juli och i juli ser det väldigt mörkt ut på ekonomifronten så det var toppen! Hoppas det blir fler tillfällen!

Sen var jag på Åhléns och flanerade lite. Hittade en bok jag vill ha, köpte den inte. Men ska nog göra det. Det var rea och böcker är bra köp enligt alla :)

Halsontet har inte gett sig, men det går upp och ner. Får se hur det blir träning.

Nu ska jag möta Anders, sedan äta lunch. Köttbullar och potatissallad (hemmagjort, tysk sådan)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0