laboration 2.

Jag har startat med andra etappen på sommarkursen. Föreläsningen bestod av tre filmer där min lärare visade vad olika slags virus gjorde med datorerna de infekterade. På något sätt tyckte jag att det var oerhört intressant. Ibland förstår jag mer än jag tror och ibland blir jag frustrerad över att jag inte förstår.

Sedan fick vi uppgifterna. Om man jämför med den första var den här giganisk, men jag tycker även det här på något sätt ska bli intressant...

Vi fick fem uppgifter.

  1. Analysera ett virus, skriva om det. Vad det gör, hur omfattande skada det kan göra, hur man skyddar sig mot det osv.
  2. Man ska jämföra två bilder eller något som finns på kurshemsidan. Det här fattar jag inte riktigt...
  3. Man ska göra ett phising-test (nätfiske). Sedan skriva om det utifrån frågor vi fått.
  4. Kolla in en sida som rapporterar om olika nätfiskeförsök. Hitta en sida som fungerar och klicka oss igenom den och sedan skriva om den utifrån testet från uppgift 3.
  5. Ladda hem och installera programmet Ad-aware. Sedan köra det och sedan besvara vad det gjorde, utifrån några frågor.
Så ser det ut. Det ska vara inne nästa söndag. Mitt mål är att bli klar senast nu på söndag och gå på etapp 3 nästa vecka. Angående Ad-aware var jag typ 100 % säker på att jag hade det på datorn, men jag hittar det inte. Gah. Jaja, bara ladda hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0